петък, 7 февруари 2020 г.

Гримирането

Гримирането
Гримирането е позволено, но не и за чуждите мъже. Жената може да се гримира за себе си и за съпруга си. Нека направим един опит – представете си, че пред вас е застанала възрастна жена, която цял живот се е гримирала и друга която никога не го е правила. Поставете двете една до друга. Коя изглежда по-мила и симпатична, чие лице е по-свежо и чисто? Разбира се, че на тази, която не се е гримирала, защото другата, която е използвала гримове, е състарила кожата си. А може би и с изхарченото за тази козметика е можела да нахрани три-четири бедни семейства. Това в никакъв случай не е преувеличено, защото в една френска статия се казва следното: „Във Франция се харчат толкова много пари за кучета и котки, че с тях могат да се нахранят жителите на две африкански държави”. Връщаме се на случая с гримовете. От двете възрастни жени едната не е използвала изобщо гримове. А как става така, че едната е приятна и симпатична, а към другата човек не може да погледне? Причината за запазването на кожата на лицето, както на мъжете, така и на жените, се крие във взимането на абдест и среднощния ибадет.
Искам да отбележа, че поради изпълняване на техеджуд намаз по време на среднощния ибадет, лицето на човека засиява. Това е споменато и в хадисите на Мухаммед (с.а.с.). Извършвайки този ибадет, човек става мил и благодушен. Дори лицата на чернокожите, които извършват този ибадет, светват.
Когато Мухаммед (с.а.с.) ни известява за състоянието на своята общност в Съдния ден, той я окачествява с две думи – „гурре” и „тахджил”. „Гурре” е бялото петно върху челото на коня. В долната част на четирите крака на тези коне също има бяло и то се нарича „тахджил”. Расулюллах (с.а.с.) е охарактеризирал последователите с тези два белега. В отвъдния живот лицето и ръцете на вярващия, който е вземал абдест на този свят, ще сияят. По това ще се разбира, че са от общността на Мухаммед (с.а.с.).
На арабски „вуду”, т.е. абдест, означава сияние. Затова украсата и гримът на мюсюлманина са абдестът и ибадетът. Това можем да обясним и със следния пример: подредете 100 човека един до друг, 99 от които невземащи абдест и неизпълняващи намаза, а само един – с абдест и намаз. Много лесно ще е да познаете и да посочите човека, който изпълнява намаз. От къде проличава това? От външния вид, т.е. от абдеста. От тук следва, че и жената, и мъжът трябва да използват тези два специални „грима”. И не подсушавайте веднага водата след абдеста, нека тя да се поеме от кожата.

Няма коментари:

Публикуване на коментар