Първо: Избор на съпруг и съпруга.
1. Важността на този избор:
В днешно време избирането на съпруг е един труден въпрос, защото хората са се завърнали в невежеството, което не им позволява да разберат смисъла на живота.
2. Женитбата е една от трите най-важни точки, а те са: раждането на човека, женитбата и смъртта му.
3. Договора за женитба е договор за вярност и обич.
Той не прилича на договор за покупко-продажба.
Той не е временен, а е договор за цял живот.
То е договор за споделяне на мъка и тъга.
4. Правилния избор на партньор в живота е причина за образуването на щастливо семейство.
Когато този избор бъде правилен, тогава семейството се основава на здрава основа, в него има разбирателство и щастие.
5. Сега и в бъдеще уммета се основава на доброто поколение, а семейството е източника и основният отговорник за качеството на това поколение.
Второ: Доказателство за важността на избора
5. Сега и в бъдеще уммета се основава на доброто поколение, а семейството е източника и основният отговорник за качеството на това поколение.
Второ: Доказателство за важността на избора
- съпруг и съпруга.
1. Хадис:
“Изберете място за вашето семе, защото жените раждат деца подобни на техните братя и сестри”.
“Изберете добри места за вашето семе”.
2. Исляма дава право на воля на човека, а това е едно от неговите права.
Въпреки това Исляма е дал направление как да се постъпва в такива ситуации.
Така, че човек избира съпругата си според критерии.
Да бъде религиозна и с добър характер, доказателство
за това е:
- “Не се женете за жени, които са езичници, докато не повярват”.
Да бъде религиозна и с добър характер, доказателство
за това е:
- “Не се женете за жени, които са езичници, докато не повярват”.
– Бакара: 221.
- Хадис:
- Хадис:
“Жената бива омъжена заради четири неща:
заради нейното богатство, нейното потекло, нейната красота и заради нейната религиозност, избери религиозността за да си печеливш.”
- Бухари.
Вторият критерий са нейното богатство, потекло и красота, както видяхме от хадиса.
Да бъде от добро семейство, което се ползва с авторитет измежду хората.
Да бъде с добри умствени качества, защото тези качества се предават на децата.
Вторият критерий са нейното богатство, потекло и красота, както видяхме от хадиса.
Да бъде от добро семейство, което се ползва с авторитет измежду хората.
Да бъде с добри умствени качества, защото тези качества се предават на децата.
Али Р.А. е казал:
“Пазете се от женитба за глупава жена, съжителството с такава е трудно, а децата й са погубени”.
Да бъде мома, а не оставена или вдовица.
Да бъде мома, а не оставена или вдовица.
Джабир Р.А. се оженил за вдовица, а Мухаммед А.С. му казал: “Защо не се ожени за мома – да я забавляваш и да те забавлява”.
– Бухари.
Да бъде близо до възрастта на мъжа.
Да бъде “куфу”, което значи да бъде близо до богатството, знанието и общественото положение на мъжа.
Да бъде близо до възрастта на мъжа.
Да бъде “куфу”, което значи да бъде близо до богатството, знанието и общественото положение на мъжа.
Добре е мъжа да бъде малко над жената по тези въпроси.
Трето:
Трето:
Правото на избор е както на мъжа така и на жената.
До тук ние говорихме за правото на избор на мъжа.
До тук ние говорихме за правото на избор на мъжа.
За това някой може да си помисли, че това е само негово право, а жената няма право на избор.
Естествено това не е така.
Ислямът дава право на избор и на жената и на мъжа.
По този въпрос можем да споменем само хадиса,
в който се разказва за една жена, която идва при Мухаммед А.С. и му предложила да се ожени за нея.
Дъщерята на Енес чула това и казала:
“каква безсрамница…”, а Мухаммед А.С. отвърнал:
“Тя е по-добра от теб, пожела да се омъжи за пророка и му предложи да се ожени за нея”.
– Бухари.
Четвърто:
Четвърто:
Женитбата е въпрос на избор или е късмет и съдба?
След като разгледахме за избор на партньор за женитба и видяхме, че всеки един от съпрузите има право на избор. Остава да видим въпроса, по който се говори много и най-вече при несполучлив брак, че такъв им е бил късмета.
Ние като мюсюлмани знаем, че този въпрос е свързан за акида и не бива да се забравя, че човек е свободен да направи някои неща и е принуден да приеме други.
След като разгледахме за избор на партньор за женитба и видяхме, че всеки един от съпрузите има право на избор. Остава да видим въпроса, по който се говори много и най-вече при несполучлив брак, че такъв им е бил късмета.
Ние като мюсюлмани знаем, че този въпрос е свързан за акида и не бива да се забравя, че човек е свободен да направи някои неща и е принуден да приеме други.
Въпреки всичко човек не може да се смята за невинен, когато той не е направил избора си за съпруг или съпруга по начин, описан в шериата и се получи неразбирателство в техния семеен живот.
Тоест, когато човек направи правилен избор, започвайки от религиозността и добрия характер, след това се обърне внимание на възпитанието и след това на останалите критерии, възможността от провал в женитбата е много малка.
Въпреки това не бива да се забравя, че Аллах С.Т. е този, който се разпорежда с вселената и Той прави това, което си пожелае.
Но и тогава трябва да знаем, че Аллах С.Т. не иска да угнетява и Той е справедлив спрямо тях.
Ето защо можем да кажем, че човек трябва да направи този избор на съпруг или съпруга за да устройват живота си според това и са отговорни за това, но никой не знае какво е решението на Аллах С.Т.
Няма коментари:
Публикуване на коментар