Много хора се заклеват в развода, тоест използват таляк като развод, като например да каже:
“Ако жена ми се скара с баща ми, тя е разведена с мен”, или ако “жена ми не се клане- тя е разведена, или “жена ми да е разведена ако те излъжа в цената на продажната стока” и др.
При това положение ако жена му се скара с баща му, или той излъже в цената на продаваната стока и др., то таляка е валиден, тоест жена му е разведена с него.
Разтрогване на никяха от страна на жената
По принцип правото на таляк е право на мъжа, но жената има право на разтрогване на никяха, което се нарича “тефрик”, а не “таляк”.
Разтрогване на никяха от страна на жената
По принцип правото на таляк е право на мъжа, но жената има право на разтрогване на никяха, което се нарича “тефрик”, а не “таляк”.
Тефрик е възможен при.
Първо:
Първо:
Поставяне на някакво условие по време на сключване на никяха.
Тоест ако по време на никяха жената постави условие да има право да се разведе когато си пожелае и мъжа приеме това условие без принуда, тя има право да се разведе когато си пожелае, без да иска съгласието на мъжа си и без да се обръща към съда.
Дали това е позволено или не?
Мнението на учените:
1. Според джумхур- ханефиите, шафиите, захириите и маликиите – това не е позволено.
Мнението на учените:
1. Според джумхур- ханефиите, шафиите, захириите и маликиите – това не е позволено.
С това изключение, че маликиите казват, че това е мехрур. Доказателството им за това е хадиса:
“Всяко условие, което не съществува в Корана, е невалидно, та ако ще да са сто условия”.
2. Ханбелиите разрешават поставянето на такова условие и доказателството им е:
Хадиса:
2. Ханбелиите разрешават поставянето на такова условие и доказателството им е:
Хадиса:
“Най-доброто условие, което бихте изпълнили е условието, чрез което сте направили халал жените”.
Хадиса:
Хадиса:
“Мюсюлманите спазват условията”.
3. Правилното решение по този въпрос е мнението на ханбелиите, защото хадисите, които се обосновават са верни, а също това мнение е по-сходно с днешните условия.
3. Правилното решение по този въпрос е мнението на ханбелиите, защото хадисите, които се обосновават са верни, а също това мнение е по-сходно с днешните условия.
Аллах знае най-добре.
Второ:
Второ:
Тефвид.
Това значи мъжът да даде правото на жената да се разведе когато си пожелае.
По този въпрос вече говорихме, за това няма да се спираме отново.
Няма коментари:
Публикуване на коментар