1. Женитбата за роднини е причина за раждането на недъгави и хилави деца.
2. Всички небесни религии забраняват женитбата за роднини.
3. Роднините са в близки контакти по между си, което означава, че човек не може да обича някого като роднина,
а след това да го обича като съпруг или съпруга.
4. По принцип жената е подчинена на мъжа в семейството, което означава, че ако се оженят роднини, лелята например трябва да се подчини на нейния племенник и пр.
5. Понякога брачният живот е съпроводен от неразбиране и даже груби отношения, което не може да се възприеме като нормално, ако е между роднини.
6. Ако бе позволено човек да се ожени за такива роднини, то щеше да доведе до разврат в самите семейства.
Второ:
Жени, за които мъжът няма право да се ожени по причина на друга женитба.
Или казано с други думи жени, които са му харам по причина на сватосване.
1. Жените на родителите и прародителите на мъжа.
1. Жените на родителите и прародителите на мъжа.
Тоест ако бащата на един човек е женен за втора жена , след което той се разведе с нея, то синът му няма право да се ожени за нея.
Или човек няма право да се жени за жените на баща си или дядо си, или прадядо си.
мъжът няма право да се жени за жените на неговите синове или внуци, тоест няма право да се жени за снахите си.
В Корана Аллах /С.Т./ заповяда:
“И не встъпвайте в брак с жените, за които са се женили бащите ви”.
Ниса: 22
Тук трябва да се отбележи, че встъпването в брак с бащата,
Тук трябва да се отбележи, че встъпването в брак с бащата,
е причина дадена жена да стане харам на сина.
Тоест няма значение дали бащата е извършил полов акт с тази жена, за да стане тя харам на сина.
Според ханефиите даже, ако даден човек направи зина с дадена жена, тя става харам на сина му, защото “никях”
в гореспоменатия айет означава полов акт под какъвто
и да е предлог.
2. Мъж няма право да се жени за майката,
2. Мъж няма право да се жени за майката,
бабата или прабабата на жена си без значение дали бабата
е по мъжка или женска линия.
“И майките на жените ви”.
Ниса: 22.
Този вид жени стават харам на мъжа непосредствено след встъпване в брак и не е задължително извършването на полов акт за да му станат харам.
Този вид жени стават харам на мъжа непосредствено след встъпване в брак и не е задължително извършването на полов акт за да му станат харам.
също така не е позволено мъж да се ожени за жените на неговите синове, внуци и правнуци
– докато им се изгубят роднинските връзки.
“И съпрузите на синовете ви, които са ваша плът”.
Ниса: 23
3. Човек няма право да се жени за дъщерите или внучките на жена му, които дъщери са от друг мъж на тази жена.
Ако един човек се ожени за дадена жена, то нейните дъщери и внучки стават харам на този човек след като той е преспал с жената, за която се е оженил.
Ако той се разведе с нея преди да е преспал с нея, то той има право да се ожени за някоя от нейните дъщери или внучки. Когато обаче човек се ожени за дадена жена, то нейната майка и баба моментално след подписването на договора за женитба, стават харам на този мъж, независимо той дали е извършил полов акт с жена си или не.
По този въпрос има правило, което гласи
“Преспиването с майката прави харам дъщерите
и встъпването в брак прави харам майките”.
4. Жените на мъжкото поколение на човек – не е позволено мъж да се ожени за жените на неговите синове, внуци и правнуци – докато им се изгубят роднинските връзки.
“И съпрузите на синовете ви, които са ваша плът”.
Ниса: 23
Трето:
Трето:
Жени, които са харам на мъж по причина на млечна връзка.
Всички видове жени, които са харам по причина на кръвна роднинска връзка, са харам по причина на млечна роднинска връзка.
Всички видове жени, които са харам по причина на кръвна роднинска връзка, са харам по причина на млечна роднинска връзка.
Тоест на мъжа е харам млечната му майка, сестра, леля и др.
Няма коментари:
Публикуване на коментар